En häst till mig, tack ;)

Åh så ivrig jag blir när jag tänker på vad jag ska försöka göra till nästa sommar.
Ska nämligen försöka spara ihop pengar tills dess och köpa mig en alldeles egen häst!!
Eller blir nog en stor ponny. Är ju fortfarande ponnyryttare i själen trots min ålder och kommer nog alltid vara det ;)

Känner mig redo att gå vidare från Sunny nu efter 3 år med henne. Känner att jag står still i utvecklingen och vill verkligen mer, kan mer än det jag kan göra med Sunny. Vill utveckla min dressyr mer och mer och mer :)  
Maria vill ha kvar Sunny, därför har vi bestämt oss för att hon köper min del av henne och jag köper en egen häst istället. det blir nog bäst så. För är ju inte roligt för mig eller någon annan när jag ständigt klagar på Sunny, som egentligen är hur go och fin som helst, men eftersom jag vill så mycket mer funkar det inte.

Har hästar i tankarna heela tiden. Längtar tills Jag har nog mycket pengar på sparkontot så en bra dressyrponny kan komma hem till mig ;) Hihi..

För er som inte är hästmänniskor förstår kanske inte mitt snack, vet tex på jobbet här tidigare i sommar när jag satt och kollade på hästbilder på pixbox så gick en tjej (som antagligen inte förstår vilka underbara varelser det är) förbi bakom min dator och suckade och sa "hästar"" på ett nedlåtande sätt. Men så är det, alla har sina hobbyer, vissa kanske tycker det är roligt att springa och jaga en boll på en fotbollsplan eller vart det nu är med jag tycker det är mer utmaning med  levande varelser med så olika personligheter och egenskaper som dom har, få utvecklas tillsammans och göra framsteg, (och även ibland misslyckas). Det är det som är tjusningen med det hela. Man får kämpa, gråta, bli frustrerad, men när det går som man vill och man kommer vidare med något man jobbat med, jaa, jag kan inte beskriva glädjen, men det är då man vet att det är värt det. Varenda sekund!

Oj, Blev lite väl inlevelsefullt. Men var tvungen att få ur mig lite :P Sorry!

Längtar såååå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback