PDOL vs Luleåkalaset

Då var den helgen över! :(

Fredagen åkte jag till mamma och pappa och levererade Bella som skulle vara där över helgen och tog även en ridtur :) Patrik & hans föräldrar kom förbi och fikade och sen begav vi oss av hemåt..

Lördagen åkte jag och honey till Piteå där Piteå Dansar & Ler var i full gång. For till Tommy och gick sedan in till stan där partyt redan var på gång.. Grabbarna tog en öl i Kittelfjäll, tror ni att jag platsade i det tältet? Folket var som galna och hällde öl på varandra så det bara rann om dom och håret & kläderna var alldeles blöta. Det första jag sa var "hade dom tänkt se ut sådär idag" .. Hallåå..Dom har missuppfattat det där, är det inte i båstad/gotland som bratsen sprutar dyrchampagne, i Piteå kör dom med öl! HAHA. Nåmen, vi gick tillbaka till Tommy, gjorde mat, fixade oss, drack lite vin, sen gick vi åter igen in till stan! (Mycket motion vart det)
Vi kom fram, gick in på området.. skyndade oss till Babylonscenen där Afasi & filthy spelade. Hann höra 2 och en halv låt iaf.. Och sist den bästa!

"Allting kommer lösas och bli bättre igen
Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm
Och vi tror vi strävar mot samma mål
Men när man tittar på dig är det bara ordiooo!"

När vi lyssnat på den begav jag och patrik oss till kärlekslandet där bl.a en kvinna plötsligt friade till hennes kille.. Ööh romantiskt ställe, kärlekslandet? haha.. Nämen, nog var det ju som gulligt ändå ;P

Sen lyssnade vi på nåt rockband, åt lite mat, gick omkring innan vi promenerade till Tommy för att sova.

Sammanfattning av PDOL dåå: Det var riktigt roligt! Det kan jag inte säga nånting om. MEN vad har hänt med denna festival, inte alls lika mycket folk, och ni vet det där jag sa tidigare.. folk var grisiga och kladdiga av öl som dom hällde över sig.. Givande!?  Överlag så var allt bra.. Men vissa detaljer borde förbättras.. Tex TA BORT ÅLDERSGRÄNSEN PÅ HAVSBADET!!!!! Det var ju där det roliga var.. Flera år har jag bara varit på havsbadet utan att ens ha behövt fundera på att åka in till området, SÅ bra stämmning och fest har det varit där i stugorna och husvagnarna + på beachen ;)

Luleåkalaset nu till helgen!! Har en känsla av att det, festivalmässigt iaf, kommer vara SÅ mycket bättre.. Fjärde året i rad nu som jag är i Luleå under festivalhelgen. LÄNGTAR ;) Ska bli riktigt roligt.. Kan recencera Luleåkalaset om en vecka ;)


Sen måste jag ju bjuda er på en av de gulligaste bilder jag sett på Bella. Mamma & Pappa hade nämligen med henne när dom åkte båt i lördags, så här fin är hon i hennes nya flytväst:


Min Cutie ;)

Hoppas alla haft en bra helg!

Catrin

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad bra att ni hade en kul helg trots att det var mkt gris och kladd, lät inget trevligt.

Bilden på Bella är underbar, så sööööööööööööt!!! :-D Kram

Postat av: Evelina

ååååh vilken sötnos!! Och va sött med egen flytväst!!!

2008-08-25 @ 16:00:13
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback