Stockholm + Kryssning

Det var ett tag sen! :)

Måste ju berätta lite om våran underbara resa som jag och honey gjorde i förra veckoslutet.
Vi begav oss till Sthlm på torsdag eftermiddag. Kl 13 var vi färdig incheckade på hotellet och gjorde oss redo för att göra stan! ;) hihi.. Lunch på Pizzahut sen S-H-O-P-P-I-N-G! And I loooove it ;) Vart en hel del inköp på Top Shop, Zara & även Gina :) Kjolar, klänningar, en kofta, bodys osv ;) (Ska förövrigt lägga upp bilder på mina inköp sen ikväll så att min kära syster får se dom fina skapelserna) Hihi :P

Efter några timmars shopping vart det hotellet och där gjorde vi oss iordning och tog oss sedan till Grönan där vi, och 15448 andra personer (!) såg på Inflames. Galet mycket folk, ändå helt trevligt trots att det inte alls är min musiksmak, men vad gör man inte för sin honey ;P Tillbaka vid hotellet tog vi upp mat från Burger King och åt på hotellet innan vi sedan la oss i badkaret! Mys :*

På fredagen åt vi hotellfrukost sen begav vi oss till mitt efterlängtade besök på American Apprel :) Vart en kjol där och en till klänning ;) Väl i stan hittade jag ett par gladiatorsandaler på Din Sko och så vart det ett par solisar från Topshop. bilder kommer som sagt senare ;P Sen efter det kunde vi inte gå in i fler tjejaffärer för då skulle jag ha gått lååångt över min shoppingbudget så vi handlade bara åt Patrik sen ;)

Kl 16-17 hoppade vi ombord på båten som skulle ta oss till Tallinn. Monday Bar - Black & White Cruise. Jaa, vad ska man säga.. 2500 partyglada människor ;P Fredagen tog vi det lite lugn. Handlade på taxfreen och stod i kö vääldigt länge både för att komma in i butiken och till kassorna, sen fixxa vi oss och åt buffé och drack vin. Sen mingla vi runt lite bland folket och så men vart en ganska tidig kväll. Tror vi la oss vid kl 02.00. Pensionärsvarning eller vad? ;D Haha!

Lördag morgon när vi vaknade var vi framme i Tallinn. Vi begav oss ut i sommarvärmen och promenerade in till city där vi satt på en uteservering och åt och mös någon timme. Var verkligen en fin och mysig stad. Gammla byggnader men ändå verkade det inte fattigt eller omodernt. Vi strosade sedan tillbaka och väl framme vid hamnen klev vi ombord igen och började festa lite smått.
Efter ett tag begav vi oss till Taxfreen igen och där träffade vi på ett skrattande gäng grabbar och en av dom var kallad tvättbjörnen! HAHAHA, Den stackaren hade varit ute hela dagen och haft solbrillor på sig, och i resten av ansiktet var han RÖD, alltså verkligen röd och VIT runt ögonen! Hahahahahha.. Så vi kunde ju då inte hålla oss för skratt och dom sa att dom har skrattat i två timmar i sträck i deras hytt :D Och jag tror dom! HAHA.

Bubbel och bastu, Fest uppe på soldäck och i nattklubben vart det. En riktigt bra kväll måste jag säga :)

Söndag morgon vaknade vi ganska tidigt och åt frukost och festen var ännu i full gång.. folk dansade ännu i en lite mindre nattklubb! Galet!  Kl 10 var vi framme i Stockholm igen. Då tog vi oss ut till Arlanda och började vår resa hemåt igen..

Verkligen en rolig och underbar resa! hur underbart är det inte att komma iväg lite då och då. Och vilket väder vi haft, gassande sol hela helgen! Mysigt var det ändå att komma hem till hundarna som hade saknat matte och husse.. och varandra förstås :)

PUH! det här vart långt.. Men då har tiden på jobbet också gått lite fortare när man haft nå¨tt att sysselsätta sig med;) hihi

Puss Catrin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback