Allergimascara & Mineralsmink

Tror ni att jag är glad.. Nu har jag haft mascara TRE dagar i rad!! Och jag har inte haft någon som helst irritation på ögonlocken! Nu har jag ju då haft Isadoras Hypo-Allergenic mascara, så det är väl kanske inte den bästa, men det är mascara!! Kanske ändå är allergisk mot smink? Eller så är det så att mina så kallade eksem förvärras av konserveringsmedlena som finns i en vanlig mascara.

När jag går ut på krogen så vill jag ju även ha annat smink och då har jag börjat använda mineralsmink: ögonskugga, rouge, eyeliner.. allt i pulverform och de innehåller heller inget konserveringsmedel. Det funkar också bra, fast en viss svullnad och klåda får jag dagen efter. Men inte alls som förut när jag använde vanligt smink! Då såg jag hemsk ut! Kunde inte visa mig bland folk ens. Nu är det nog bara jag som märker det.

Ska fortsätta med allergimascaran och mineralsminket några månader sen ska jag försiktigt försöka övergå till vanligt smink. Så får jag ju se om det blir irritation igen.. Är bara så glad att jag äntligen kan ha nått sorts smink! Det är ju inget mot vad jag har haft förut.. Mascara, flytande eyeliner, ögonskugga, rouge varje dag! Men ändå det är SMINK! Jag älskar smink! Min bästa vän! :) Haha, kanske inte men en bra vän i alla fall :D



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback