Sjuk?

Jag tror att jag håller på att bli sjuk.. :( Har så ont  halsen och är riktigt hängig.. Vill inte va sjuk, har inte tid att vara sjuk!
Men ändå har man genomlidit en dag på jobbet (där jag förövrigt fick veta att jag nu, än en gång efter denna schemaperiod, slipper jobba helg! ;) Yeeeeyy!) sen efter det har jag cyklat till stallet. Jag är så hurtig;) Men orkade tyvär inte mer än mocka och borsta min lilla sötnos sen kände jag mig alldeles slut i kroppen. Imorgon ska veterinären komma och vaccinera hästarna så då blir det ju typ 2 dagars vila för honom så hade verkligen behövt rida idag.. Ååh, hatar att må dåligt. Fick i alla fall skjuts hem från stallet, honey kom och hämta mig, tyckte att 6 km räckte är jag inte är frisk, så jag får cykla hem sen imorgon så jag får hem cykeln.

Förresten, jag är ledig imorn! :) Såååå skönt.. totally lovely!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Du behöver inte vila hästen när den är vaccinerad, bara du inte rider den svettig. Så rid på =)

2009-04-16 @ 20:20:17
Postat av: Catrin

Hej anonym.. Men jag tar det säkra före det osäkra! Eftersom att dom kan reagera på vaccinet och gör dom det så är det oftast typ dagen efter. Så jag kommer inte rida, kanske skritta lite på lördag bara! Det är veterinärernas rekomendationer i alla fall. Och jag följer dom :)

Postat av: Anonym

Nu för tiden är vaccinen så pass bra. fråga veterinären det har jag gjort =)

2009-04-17 @ 11:29:52
Postat av: Catrin

Alla gör som dom vill med sina hästar! Sunny har en gång blivit dålig efter vaccinationen.. Så JAG tycker det är bäst att låta hästarna vila, max skritta lite. Men som sagt, det är väl ändå hästägarens val :)

2009-04-17 @ 15:32:54
URL: http://catriiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback