Länge sen sist!

Har fått order om att blogga, så är väl bara att lyda ;) Hihi.
Har inte haft nån inspiration att skriva nått men ska försöka nu..

Helgen bestod av: promenader, stallet (of course), köksbygge, vin & mys med Ida, hotellet med Ida och Linda som kommit till Kalix, stallet åter igen, film och mys.. 

Igår var det måndag åter igen. Slutade kl 16, for hem och gjorde mig iordning sen cyklade jag till stallet. Var inte alls så jobbigt den här gången, blev lite trött först vid sista uppförsbacken! Det tar sig ;) I stallet mockade jag och hästarna fick äta middag ute, men tillslut började det regna så skyndade mig och tog in dom. Pysslade om min sötis riktigt ordentligt eftersom att jag inte ides ge mig ut i regnet och motionera honom. Igår kände jag verligen att Zhai vet att jag är hans matte! Han gnäggar alltid från hagen när jag kommer. I stallet tittar han efter mig hela tiden, vart jag än går.. Åh han är så söt! ♥ Längtar bara nu tills vi kan komma igång med ridningen ordentligt och börja utvecklas tillsammans! Nu vill jag ha en torr och fin ridbana!! Just nu går det inte att göra så mycket mer än att skritta..

Har jag förresten skrivit att Zhai har fått byta box? Nu har han fått en box som är mitt i stallet så han ser vad som händer och han har till och med ett fönster nu! :) Han var så glad i fredags när jag flyttade honom dit. Efter varje tugga hö tittade han nyfiket ut genom fönstret. Förut har han stått i den sömsta boxen men nu har han fått en av dom bästa! :)

Nåja, nu jobba vidare.. Går seegt idag kan jag meddela!




Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skönt att han fått ny box :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback