Lördag

Då har man varit 3 timmar i stallet idag redan. Från 9-12. Zhai ville ut, stackaren har ju stått inne nu så länge. Han gnäggade så fort nån av dom andra hästarna leddes ut. Jag gjorde iordning Sunny och Ronja först och ledde ut dom. Sen var det gubbens tur. Han gick snällt in till sin nya hage och började äta. Sunny i hagen brevid var lika tokig som vanligt. Gjorde anfall mot honom och sparkade mot hans hage. Tur att Zhai är så snäll som inte bryr sig! Och när lilla Ronja och han hälsade på varandra genom hagen så skyndade sig Sunny dit och bet lilla Ronja i halsen. Hon fick alltså inte hälsa på honom :( Dumma Sunny! Hoppas det går över snart.. Och en gång sparkade hon sönder en av trådarna i hagen så jag fick börja laga det.. Sen har jag gjort rent och fint i boxen. Fast har väggarna kvar att torka. Det gör jag ikväll eller imorgon. Vartså hungrig så var tvungen att fara hem.. Ska dit igen vid 4-5 tiden hade jag tänkt!

Alla Hjärtans Dag idag också. Tycker egentligen att det är en onödig dag! Måste man ha en speciell dag när man visar kärlek, varför inte visa det alla dagar året om istället? :) Som att man inte blir mer glad av att få något av sin älskling en helt vanlig dag..  så tycker jag i alla fall ;)

Ikväll kommer jag nog vara så trött efter allt jobb i stallet att jag inte kommer orka med nått! Fick i och för sig ett sms av Fredrik som sa att det vankas fest ikväll :P Men kan inte festa eftersom att jag ska köra bil kl 9 på morgonen i morgon.. Men vi kanske far förbi där en sväng och kanske, bara kanske kan man ta sig ett eller två glas vin tidigt på kvällen ;)


Nej nu göra nån nytta här hemma också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback