Söndag

Igår kväll vart jag chaufför åt honey och hans vänner.. Eller det började med en sk "korvskiva" hos Emil :) HAHAHA! Klas sa "Catti, nu har vi korvskiva igen" plus jag då förstås! ;) Men är så van att vara ensam tjej bland alla killar så för mig går det riktigt bra.. Grabbarna var besvikna att jag lämnat vinflaskan hemma, men jag prioriterar självklart stallet.. Sen senare åkte vi runt på olika fester. Kände inte så mycket folk och klockan tolv började gäspningarna bli alt fler så sa åt Patrik att jag åker hem.. Så han skippade utgång och kom hem med mig istället! Mys! ;)

Vaknade imorse halv 9, gjorde mig iordning och åkte till stallet, gubben min hade nästan ätit upp sitt morgonhö. Så jag tog ut honom och gick sen in och mockade och gjorde klart allt. Efter det tog jag in honom igen.. Han är så snäll och fin att ta hand om. Vi testade en av dom andras dresyrsadel på honom som passade perfekt! Sen var det dags för den första ritten. Fick sällskap av en annan arab som också skulle ridas så att vi slapp vara ensamma på ridbanan första gången. Allt gick jätte bra han tittade bara runt lite som alla hästar gör på nya ställen.. Skrittade mest bara på långa tyglar, travade bara för att se om sadeln satt på plats som den skulle och inte skumpade på honom. Men den satt fortfarande lika bra! Ska leta en likadan sadel, den var jätte skön att rida i.. Efter ca 20 minuter nöjde jag mig. Tyckte att det var en bra start.. Han tyckte nog att det var skönt att få röra på sig lite. Så nu ska jag sakta men säkert sätta igång med ridningen ordentligt.. Såå roligt!! :)

Ikväll blir det film och mys! Och godis ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback