Lycka! ♥

Nu är det verkligen på riktigt! Min alldeles egna häst!

I morse vaknade jag av mig själv klockan 6 !!! Nervös och ivrig att få hämta Zhai. Klockan 8 klippte jag mig (skönt att vara nyklippt). Sen åkte vi till stallet och hämtade transporten och for därifrån klockan halv 10. I Piteå åt vi lunch och for sen till stallet där han stod..

När vi kom in i stallet gnäggade han men han stod s lugnt och fint i boxen.. Vi tog ut honom och började gå mot transporten, som han bara gick in i utan minsta tvekan. Han är så lugn och fin. Väl framme så lastade vi ut honom och tog sedan in honom i boxen. Borstade av honom och förberedde allt. Även i boxen var han så trygg och lugn. Efter ett tag började dom andra hästarna komma in och det gick utan problem. Sen var det dags för oss att hämta Sunny och Ronja. Vi släppte in Sunny i boxen och hon blev såklart helstressad och sparkade mot hans box och gjorde anfall mot honom.. Men vad tror ni han gjorde? Jo, han stod där lika lugn som alltid! :) Vilken häst alltså! Så bra psyke. Är så nöjd med honom. Hihi :) Ser fram emot våran framtid tillsammans..

Har inte hunnit ta så mycket bilder tyvärr.. Men här är två lite halvdåliga, får ta bättre sen.. Och Maria tog lite bilder med hennes systemkamera och dom lär ju ha blivit bättre än med våran gammelkamera! Ska be henne skicka åt mig när hon slutar jobbet eller imorgon :)





Fredag den 13:e, Min Lyckodag! ♥


Kommentarer
Postat av: Ingela

Härligt att han har kommit :-) Han ser superfin och jättemysig ut!! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback