Resan ner..


Det började med att vi åkte iväg hemifrån i fredags kl 17. Sa hejdå till Bella som låg i sin bädd och såg ledsen ut, hon förstod nog att något var på gång, åkte förbi till stallet och hämtade min hjälm.. Sen bar det iväg! :) Vi hade tänkt sova i Umeå men det gick så fort att köra så vi åt bara på Max där och körde sedan vidare till Ö-vik där vi istället tog in på Scandic. Vi var där redan kl 22.15!! :)

På lördag vaknade man utvilad och NERVÖS! Vi gick ner för att äta god hotellfrukost.. Men fick inte i mig så värst mycket av all nervositet :/ Kl 11 åkte vi vidare mot Härnösand och mötte upp ägaren och åkte vidare till byn där hästen var på foder.. När vi parkerade bilen stod den lilla sötnosen där på gården :) Han gjordes iordning och vi begav oss ut och rida tillsammans med en annan tjej som hade en häst där. Ägaren började rida en bit så jag skulle få se.. Men tyvär var det halt och fanns ingen ridbana så var lite svårt att göra något, hon hade ju gärna viljat visa mig allt han kan.. Så vi bytte och jag fick rida. Kan säga att jag ALDRIG känt mig så trygg på en häst som jag aldrig har ridit förut.. Så underbar häst! Helt otrolig! Direkt man kortade tyglarna gick han som en dröm.. Sen for jag och den andra tjejen och red upp för ett berg i skogen med dom och gick hur bra som helst, var jätte mysigt.. Var två hundar som hels tiden sprang med oss när vi red och han brydde sig ingenting fast dom hoppade framför honom och prasslade bland buskarna, så lugn och trygg arab! Dom som har tendenser att vara lite nippriga, men jag har då aldrig varit med om en lugnare häst:) Han är världens mysigaste häst tror jag! ;) Vi for tillbaka till gården, sadlade av och åkte vidare tillbaka mot Härnösand. Jag sa att jag ska tänka på saken till på söndag men att jag absolut är intresserad! Var så glad efteråt :) Vi for och åt lite och åkte hemåt mot Kaalix. Stannade i Piteå och åt och var hemma vid 23 tiden på kvällen.

Igår, söndag, vaknade jag på morgonen, av illamående och världens tryck i bröstet! antagligen av nervositet och stress! Var ju dagen då jag skulle bestämma mig!!!!! :) Försökte äta frukost, men misslyckades även denna gång :P Sen kom eftermiddagen och jag bestämde mig för att ringa till ägaren och diskutera priset. Hon sa att hon tyckte att jag och han passade så bra ihop och att hon kan gå ner i pris för vår skull. Och hon sa exakt den summa som jag max hade tänkt ge :) Hihi, Så jag sa att jag vill ha honom! :) La på luren och kände hur trycket i bröstet försvann och GLÄDJEN spred sig i kroppen ;) Nu längtar jag bara tills min lilla häst kommer hit till mig om ca 2 veckor! :) Ååh vad vi ska få det bra tillsammans.. Ska bli så mysigt med min alldeles egna häst! :) 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Sååå härligt att hitta en häst som känns så rätt :-) ska bli jättekul att få se honom!!! :-) Hoppas veckorna går fort nu!

Postat av: Lipan

Grattis! Vad roligt att ni passade ihop! :) Och lite avis är jag, vill ju också köpa häst ;) Lycka till! Kram Li.

2009-01-26 @ 20:35:33
URL: http://lipan.wordpress.com
Postat av: Catrin

Tack så mycket Li! ;)

2009-01-26 @ 22:09:10
URL: http://catriiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback