Att träna eller inte?

Varför är det så svårt att komma igång med gymmandet och spinningen när man haft ett uppehåll?

Förra veckan var jag så redo och ville verkligen börja träna, men då fick jag ju ont i hela kroppen och hjärnskakning som satte stopp för det! Typiskt.. Då hade jag till och med bokat in spinning och planerat en gymdag redan på söndagen, och till och med bestämt mig för att äta mindre godsaker. (Vilket jag absolut inte gjorde, åt mer än vanligt i tristessen hemma) Jag blir så arg på mig själv för jag vill träna men jag har ingen ork.. Är helt enkelt ren lathet! Känns skönare att lägga sig ner efter att ha varit på jobbet och i stallet. Klockan brukar vara kring 19 när jag kommer hem och då finns inget annat i mitt huvud än att lägga sig på soffan under filten... Tur att jag i alla fall får träning av ridningen, annars skulle jag nog se ut som en ballong ;P Hihi..

Detta är något som gör att jag blir arg på mig själv dagligen.. Jag betalar ju ändå varje månad för mitt Guldkort på TC och Nova. Varför var jag så duktig innan jul men inte nu :( Vet att jag blir piggare och starkare av att träna men ändå kan jag inte pallra mig dit! Åh, vad jag blir arg! :P





Kommentarer
Postat av: Lipan

Tänk att det ska vara så sjukt tråkigt och jobbigt att gå till gymmet, men i stallet skuttar man glatt runt i flera timmar, skottar skit, lyfter och bär tunga vattenhinkar, hö osv och rider med hela kroppen! Nä, tacka vet jag att vara i stallet, gärna varje dag, det är den bästa träningen för både kropp och knopp :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback