På väg mot toppen! ;)

Har varit i stallet ikväll. Red en stund och det gick jätte bra! MEN när jag skrittade av i lugn och ro på långa tyglar så blir gubben plötsligt rädd för rådjuren som alltid springer runt i hagarna när hästarna gått in i stallet.. Så jag RAMLADE AV!! :P Haha, hur kan det komma sig att jag inte ramlat av Sunny en enda gång på nästa 3,5 år och hon är verkligen ostabil, rädd av sig och klumpig! Men den lugnaste och tryggaste hästen ramlar jag av efter 3,5 veckor!! :) Nåja, var i alla fall inte ett så värst farligt fall, han hoppade åt sidan plötsligt och jag var verkligen inte beredd så jag tappade balansen och ramlade av ner på rumpan och slog sen i huvudet lite för jag vickade åt sidan.. Så känns en del i baken :P Och en aning huvudvärk kanske.. Men, sånt som händer! Zhai tittade sen på mig som om han tyckte synd om mig.. så jag pussade honom på mulen och hoppade upp igen och skrittade vidare.. Sist jag ramlat av en häst var nog Vinetta på Haparanda Ryttare typ när jag gick första året på gymnasiet.. Och det var på grund av att hästen var så ostabil och gick ner på knä i galoppen så jag gjorde en kullerbytta över huvudet och tappade luften rejält då. Så var väl dags nu igen då!

Nåja, det sägs ju att man ska ramla av 100 gånger innan man är en riktigt bra ryttare ;) Så jag är på god väg att bli en toppryttare nu! :) Hihi



Nu ska jag ta en huvudvärkstablett för det dunkar en aning i huvudet!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hej, Karro berättade om din sida, känner henne väl, hjälpte henne med Zhai tidigare =) Kul att läsa hur det går =)

Postat av: Ingela

Så det kan gå :-) är man inte beredd behövs det inte mkt.

2009-03-10 @ 08:33:56
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback